מרן הגר"י זילברשטיין: "השבת שומרת על בני ברק מהטילים"

נתי קאליש No Comments on מרן הגר"י זילברשטיין: "השבת שומרת על בני ברק מהטילים"

מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א בסרטון מרגיע: "תושבי בני ברק מוגנים בזכות השבת, וגם שאר תושבי הארץ יתחזקו בשמירת השבת ובלימוד הלכות שבת, ובזכות זה ינצלו מכל רע" | צפו

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א נשאל האם הבטחת החזו"א שבבני ברק לא יפלו טילים תקיפה גם בשכונת 'פרדס כץ' ו'קרית הרצוג', והשיב כי אם רוב תושבי המקום שומרים שבת הרי שההבטחה קיימת גם שם, והמיעוט שמחלל שבת – בטל ברוב. כמו"כ הורה מרן שליט"א כי בוודאי מחוייבים להיכנס גם בבני ברק למקלטים ולמקום מוגן, משום 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' ו'אין סומכין על הנס'.

קודם שניגש לתפילת מוסף, נשא דברי חיזוק ואמר שבבני ברק אין צריך לפחד כי יש את הבטחת החזו"א שבזכות התורה ושמירת השבת לא יהיו פצצות ואסונות. לאחר מכן ביקש בדמעות מכל הקהל, שיקבלו על עצמם ללמוד בכל יום שני הלכות שבת, בהביאו את דברי חז"ל כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא, וציטט את דברי הפיוט כי אשמרה שבת – קל ישמרני.

מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א ביקש בבכי שיעבירו את המסר לכל כלל ישראל, כי אם אנחנו נתחזק בשמירת השבת, שזה כולל בלימוד הלכות השבת, הרי שיסור חרון אף מעם ישראל, ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו. עמוד ההוראה חזר על הדברים גם בעצרת החג שהתקיימה יחד עם סעודה שלישית, ואכן רבבות עם ישראל החלו ללמוד ברבים, ביחידות, עם בני ביתם, הלכות שבת, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות.

כעת במוצאי החג יוצא מרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א במסר מוסרט ממוצאי שמחת תורה: "החזון אמר לפני שמונים שנה, שכאן בבני ברק לא תהיינה הפצצות, המקום כאן שמור כיון ששומרים פה שבת, גיסי חזר על זה כמה פעמים. אני רוצה לספר לחבריי היקרים, שבאמצע הלילה פעם גיסתי הרבנית בת שבע ע"ה אמרה לבעלה רבי חיים, נפלה פצצה בבני ברק, הוא התעורר משנתו ואמר: לא נכון, כאן לא! ונרדם שוב בחזרה, ואחר כך התברר שהכל אמת. אנשי בני ברק ב"ה מוגנים, למה? בזכות הצדיק ובזכות שפה שומרים שבת".

"ושאר אחינו בשאר הארצות, דעו לכם אם אתם תשמרו שבת תינצלו, רבינו האבן עזרא קבע "כי אשמרה שבת קל ישמרני, אות היא לעולמי עד בינו וביני", יש שמירה, כל טוב לכם אחיי היקרים, כי אשמרה שבת קל ישמרני, לא לפחד!", עד כאן דבריו המחזקים והמרגיעים.

 



0 תגובות